وزن گوسفند زنده

از آنجایی که این نوع پستانداران یعنی گوسفندان به عنوان قدیمی ترین و همچنین مفید ترین حیوانات اهلی بر اساس نژاد در مناطق مختلف کشور و حتی دنیا به صورت گله ای جهت تامین مصارف گوشتی ، پشمی ، پوستی و … در قالب دام پروری نگهداری و پرورش داده می شود و در اصل یکی از مهمترین مشاغل موجود در تمامی روستاها و همچنین عشایری به شمار می رود. چنانچه در نگهداری و پرورش گوسفند زنده از اصول خواص دامپروری استفاده شود و از سیستم های پیشرفته و همچنین نوع خوراک و تغذیه استانداردهای لازم بر روی گوسفندان رعایت شود می تواند به صورت چشمگیری سود آور باشد. لازم به ذکر است که متوسط گوسفند زنده بر اساس این نژاد ها متفاوت می باشد و ممکن است نژادی در سن بلوغ وزن بیشتری نسبت به نژاد دیگر داشته باشد و یا اینکه برخی پس از رسیدن به سن ایده آل وزن کمتری نسبت به نژاد دیگری داشته باشد، ما در این مقاله به وزن تمام نژاد گوسفندان خواهیم پرداخت با ما همراه باشید …

متوسط وزن گوسفند زنده بر اساس نژاد

گوسفندان در انواع نژاد ها در مناطق مختلف و بر اساس زیست بوم ها توسط روستاییان و عشایری نگهداری پرورش داده می شود و در مقایسه با یکدیگر وزن متفاوتی دارند. همچنین برخی از این نژادها به عنوان گوشتی و  برخی در دسته پشمی و پوستی قرار می گیرند. در ادامه به اسامی این نژاد ها و همچنین وزن آنها خواهیم پرداخت .

متوسط وزن گوسفند زنده در انواع نژادهای مختلف ایرانی

نژاد گوسفند افشاری

گوسفند افشاری نوعی از نژاد گوسفندان که متعلق به استان زنجان و تکاب می باشد که به عنوان بهترین نژاد جهت پرواربندی از آن یاد می شود بنابراین می‌توان از این نوع گوسفندان افشاری در مناطق بسیار زیادی از کشور دید که در حال نگهداری هستند.

متوسط وزن گوسفند افشاری

متوسط وزن در شش ماهگی برای نوع نر افشاری ۳۵ الی ۳۷ کیلوگرم و برای نوع ماده ۳۲ الی ۳۴ کیلوگرم می باشد. همچنین متوسط وزن این نژاد برای بالغ و نوع نر ۶۵ الی ۶۷ کیلوگرم و برای نوع ماده ۵۰ تا ۵۱ کیلوگرم می باشد.

نژاد گوسفند بختیاری

این نژاد از گوسفندان بختیاری معمولاً در استان چهارمحال و بختیاری و توسط عشایر ایل بختیاری نگهداری و پرورش داده می شوند.

متوسط وزن گوسفند بختیاری

متوسط .زن برای این نژاد بختیاری متوسط وزن در شش ماهگی برای نوع نر ۴۰ الی 41 کیلوگرم و برای نوع ماده ۳۶ الی ۳۷ کیلوگرم می باشد و همچنین در سن ( بلوغ ) برای نوع نر ۷۵ الی ۷۷ کیلوگرم و برای نوع ماده ۵۵ الی ۵۷ کیلوگرم می باشد.

نژاد گوسفند کردی

این نوع نژاد گوسفندان کردی در کشور ایران در قسمت غرب کشور مناطق کوهستانی پر پیچ و خم و شیب دار در حال پرورش و نگهداری می باشند که به عنوان گوسفندان گوشتی از آنها یاد می شود و معمولاً به همراه نژاد افشاری دارای وزن بهتری نسبت به برخی از نژاد ها می باشد.

وزن متوسط گوسفند کردی

متوسط این نژاد کردی در شش ماهگی برای نوع نر ۳۱ کیلوگرم و برای نوع ماده ۲۹ کیلوگرم می باشد همچنین متوسط وزن گوسفند زنده نژاد کردی (  بالغ ) و نر تقریبا ۵۰ کیلوگرم و نوع ماده متوسط ۳۸ الی ۴۰ کیلوگرم می باشد.

نژاد گوسفند فراهانی

گوسفندان فراهانی در شهرستان آشتیان ، فراهان و همچنین اراک از آنها نگهداری می شود و در دسته گوسفندان گوشتی قرار گرفته و دارای گوشت مرغوب تری می باشند.

متوسط وزن گوسفنده فراهانی

متوسط وزن گوسفند فراهانی در شش ماهگی برای نوع نر ۲۷ کیلوگرم و برای نوع ماده ۲۶ کیلوگرم و همچنین در سن ( بلوغ ) برای نوع نر ۵۱ الی ۵۲ و برای نوع ماده ۴۰ الی ۴۲ کیلوگرم می باشد.

نژاد گوسفند مهربانی

زیست بوم گوسفندان نژاد مهربانی منطقه کبود آهنگ که در استان همدان می باشد است و از نظر جثه و بدن به صورت کشیده و از نظر سر صورت خالی از هرگونه پشم می باشد.

متوسط وزن گوسفند مهربانی

متوسط وزن گوسفند زنده نژاد مهربانی در ۶ ماهگی برای نوع نر  ۳۳ الی ۳۵ و برای نوع ماده ۳۲ الی ۳۳ کیلوگرم می باشد و در سن ( بلوغ ) برای این نژاد و نوع نر  ۶۲ الی ۶۹ و نوع ماده ۵۲ الی ۵۴ کیلوگرم می باشد.

نژاد گوسفند سنجابی

نژاد گوسفند سنجابی متعلق به منطقه سنجابی استان کرمانشاه می باشد و در دسته گوشتی و پشمی قرار می گیرند زیرا از گوشت و پشم بسیار مرغوبی برخوردار هستند.

متوسط وزن گوسفند سنجابی

متوسط وزن گوسفندان سنجابی در دوران شش ماهگی برای نوع نر ۳۱ و ۳۲ کیلو گرم و برای نوع ماده نیز همانند نوع نر ۳۱ تا ۳۲ کیلو گرم می باشند و همچنین در سن ( بلوغ ) برای نوعی نر ۵۵ الی ۵۷ را برای نوع ماده ۵۳ و ۵۴ کیلوگرم می باشند.

نژاد گوسفند سنگسری

این نژاد از گوسفندان که به آن سنگسری گفته می شود متعلق به شمال شهرستان سمنان و شهری به نام سنگسر می‌باشد که معمولا در این مناطق از آنها نگهداری و پرورش داده می شوند.

متوسط وزن گوسفند سنگسری

متوسط وزن گوسفند زنده سنگسری در سن شش ماهگی برای نوع  نر ۲۳ الی ۲۴ کیلو گرم و برای نوع ماده به یک الی ۲۲ کیلوگرم همچنین در سن ( بلوغ ) برای نوع نر  ۴۷ الی ۴۸ و برای نوع ماده ۳۶ تا ۳۷ کیلو گرم می باشد.

نژاد گوسفند بهمنی

گوسفندان نژاد بهمنی متعلق به استان کهگیلویه و بویر احمد که مناطق گرم و نیمه گرم از آن یاد می‌شود می‌باشد و در این منطقه در حال پرورش و نگهداری می باشد و از این نژاد، نژاد قدیمی یاد می شود.

متوسط وزن گوسفند بهمنی

متوسط وزن گوسفند زنده بهمنی در شش ماهگی برای نوع نر ۳۱ الی ۳۲ کیلوگرم و برای نوع ماده هم ۳۱ تا ۳۲ کیلوگرم می باشد و در سن ( بلوغ )  این نژاد از گوسفندان برای نوع نر ۶۰۶۲ و برای نوع ماده ۴۰ الی ۴۰ کیلوگرم می باشد.

نژاد گوسفند مغانی

همانطور که از اسم این گوسفندان مشخص است متعلق به منطقه آذربایجان شرقی و اردبیل و غرب دریای خزر و در دشت مغان و همچنین نواحی ییلاقی نگهداری و پرورش داده می شوند و از آنها به عنوان بهترین نژاد گوسفند بومی ایران یاد می شود.

متوسط وزن گوسفند مغانی

متوسط وزن گوسفند مغانی در سن ۶ ماهگی برای نوع نر ۳۲۳۳ و برای نوع ماده ۳۰ الی ۳۱ کیلوگرم می باشد و همچنین ( بلوغ ) برای این نژاد و نوع نر 60 و برای نوع ماده ۵۰ الی ۵۲ کیلوگرم می باشد.

نژاد گوسفند تالشی

نژاد گوسفند تالشی همانطور که از اسم آن پیداست مربوط به منطقه تالش از استان گیلان می باشد و معمولاً از مناطق تالش تا آستارا و همچنین ارتفاعات حیران می توان از این نوع نژاد در حال پرورش دید.

متوسط وزن گوسفند تالشی

متوسط وزن گوسفند زنده تالشی در شش ماهگی برای نوع نر ۲۰ الی ۲۱  و برای نوع ماده ۴۲ الی ۴۳ کیلو گرم می باشد و همچنین متوسط وزن این نژاد از گوسفندان در سن ( بلوغ ) برای نوع نر  ۴۶ الی ۴۷ کیلوگرم و برای نوع ماده ۴۱ الی ۴۳ کیلو گرم می باشد.

خب کاربران عزیز به پایان ارائه مقاله متوسط وزن گوسفنده زنده بر اساس نژاد رسیدیم امیدواریم شما هم با انواع وزن بر اساس نژادهای گوسفندان را  آشنایی لازم را داشته باشید. همچنین در رابطه با تمامی نژاد گوسفندان ایرانی مقالات مجزا به صورت کامل و جامع تولید کرده ایم که می توانید از طریق وبلاگ به این مقالات دسترسی داشته و در رابطه با هر یک از نژاد ها مطالعات خوبی را داشته و از دانش گوسفند شناسی برخوردار شوید.

خرید گوسفند زنده

وان شیپ به عنوان بزرگترین و معتبرترین مرکز عرضه دام زنده و همچنین گوسفند زنده تهران ، همچنین حومه و سایر استان ها آماده دریافت هرگونه سفارشات خرید گوسفند زنده به صورت آنلاین می باشد و شما می توانید بر اساس نیاز خود سفارش خرید را به صورت آنلاین فقط با یک تماس ثبت و به صورت رایگان در محل و درب منزل تحویل بگیرید. این مرکز دارای انواع خدمات ویژه برای مشتریان می باشد که شما می توانید از این خدمات برخوردار شوید. برخی از خدمات ما در راستای خرید و فروش دام زنده گوسفند ، بره زنده ، گوساله زنده شامل ارسال رایگان و تحویل در درب منزل به همراه باسکول جهت وزن در حضور مشتری ، ارسال قصاب ماهر جهت ذبح و خرد کردن ، آماده دریافت سفارشات برای انواع مراسمات دینی مذهبی ، عروسی ، تولد ، حاجی ، کربلایی ، عقیقه کودکان و … ، ارسال کارت خوان سیار جهت پرداخت در محل ، پشتیبانی و دریافت راهنمای قبل از خرید و … می باشد. همچنین در کنار این خدمات ما دام خود را به صورت کاملا ارگانیک پرورش و با قیمت روز گوسفند زنده و همچنین دام زنده عرضه میکنم.